Mijn eerste stagedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu Mijn eerste stagedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stagedag

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi!

Vandaag heb ik mijn eerste stage dagje gehad, ik zal vanaf het begin vertellen hoe het is gegaan.

Ik moest om half 9 op het kantoor van wereldstage zijn want een meisje van wereldstage ging me mee introduceren op mijn stagebedrijf.

Bij het gesprek werd me door mijn stagebegeleidster vertelt wat de gang van zaken zijn op het bedrijf, wat mijn taken zijn en wat er van mij word verwacht. Ik heb deze stage een grote verantwoordelijkheid want ik mag hier heel veel dingen zelfstandig doen over een paar weken zoals, bloed afnemen, een katheter zetten, achter de balie werken, infuus aanbrengen, meehelpen opereren, de dieren in de recovery in de gaten houden, bloedonderzoeken houden, medicijnen klaarmaken, het dier klaarmaken voor de operatie en zelfs alleen spreekuren houden als ik wat verder in de stage ben. Ik moet natuurlijk altijd de dierenarts erbij roepen als ik over iets twijfel. De eerste week moet ik veel kijken en opletten hoe ze hier werken.

Toen het gesprek voorbij was heb ik een rondleiding gekregen en me voorgesteld aan het personeel. Meteen daarna moest de dierenarts 3 operaties doen waar ik mee mocht kijken en foto’s mocht maken. De dierenarts legde alles goed aan mij uit over wat ze aan het doen was en ik mocht zoveel vragen stellen als ik wou. Ook keek ik tussendoor mee met de assistentes die bloedonderzoeken deden en de spreekuren ondertussen hielden.

Mijn werktijden zijn best fijn, mijn dag begint om half 8 en om 12 uur heb ik pauze tot 2 uur dus dan ga ik ondertussen naar mijn appartement wat er 5 min rijden vanaf ligt. Om 2 uur ben ik weer op stage tot 5 uur. En soms help ik ook s’avonds mee met de spreekuren. Ook mijn week vakantie mag ik zelf inplannen maar ik ga denk ik de laatste week van mijn stage vrij nemen omdat mijn moeder dan komt en we de hele week leuke dingen samen kunnen gaan doen.

Na 2 uur zijn er geen operaties meer dus waren er alleen spreekuren. Het was best druk dus er was genoeg te doen. Ik mocht deze middag meteen helpen bij de spreekuren. De tafels heb ik tussen de patiënten door steeds schoongemaakt en mocht inentingen aangeven en temperaturen aflezen van de dieren. Ook heb ik veel meegekeken en geluisterd bij de spreekuren. Maar dat gaat soms moeilijk omdat ze best vaak Papiaments praten tegen de klanten en elkaar. Gelukkig leggen ze het voor mij vaak in het Nederlands goed uit, en ik kan tegen de meeste klanten ook in het Nederlands praten.

Toen ik rond kwart over 6 thuis was heb ik nog even geskypet met mijn moeder en zusje. En rond 6 uur kwamen mijn 2 huisgenoten thuis van stage. We zijn daarna met z’n 3en uit eten geweest bij een heel mooi en schattig restaurantje en hebben nog naar de salsa lessen gekeken die daar gegeven werden.

Ik heb dus een super leuke en leerzame eerste stagedag gehad en heb echt zin in de komende weken!

Ook heb ik gister ook mijn eerste stranddagje gehad. Ik had Aranka en Anne-Bob bij hun appartement opgehaald en daarna gingen we naar mambo beach. Het was daar echt mooi en niks veranderd vergeleken met toen we er 4 jaar geleden op vakantie waren geweest. Het was weer een super dagje geweest.

Ik zet er ook weer foto’s bij; van de stagedag, het restaurant en mambo beach.

Groetjes uit het zonnige Curaçao,
Lisa

  • 28 Januari 2014 - 21:29

    Jan Van Den Heuvel:

    Mooi te lezen, Lisa, dat je helemaal op je plekje lijkt te zijn en al meteen stevig aan de slag gaat.
    Dat je er zin in hebt, is heel duidelijk uit je enthousiast verslag.
    Groetjes, ook van Marion.

  • 30 Januari 2014 - 01:33

    Han Derksen:

    Ha die Lisa,

    Wat een schitterend verslag en dan die foto's, zo te zien heb je groot en klein al onder handen gehad. Leuke mensen ook om je heen?! Misschien leuk om de salsalessen eens mee te doen, altijd handig als je kunt salsadansen. Ben benieuwd naar je volgende verslag....

    Groeten,

    Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 10046

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: