Week 7/8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu Week 7/8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

Week 7/8

Blijf op de hoogte en volg

21 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Ik heb echt weer een super leuke week gehad!

Op stage mocht in woensdag mee naar 2 ranches om van paarden bloed af te nemen. Daarna had mijn stagebegeleidster haar paard laten zien waar ik zaterdag op mocht rijden. Na de bezoekjes waren we naar de subway gegaan om wat eten te halen.

Donderdag ben ik met 2 dierenartsen meegegaan naar dezelfde ranch als gister maar vandaag gingen we alle 24 paarden inenten. Ik heb geholpen om de boekjes in te vullen en vaccinaties klaar te maken. Was best leuk om te doen en nu heb ik ook meer van paardenziektes en entingen geleerd.
Ook heb ik deze week bijna alles zelfstandig mogen doen wat ik tot nu toe allemaal geleerd heb. Bloed afnemen en het onderzoeken, ik heb nu 4 soorten onderzoeken geleerd. En spreekuren geven, vaccinaties klaarzetten en de boekjes invullen, infusen aanleggen, telefoon aannemen, aan de balie werken, met de operaties meehelpen, meehelpen met de röntgenfoto’s . Ik heb donderdag en vrijdag middag bij de andere kliniek Santa Maria gewerkt. Dit is een kleine filiaal waar alleen spreekuren worden gegeven.Ik leer hier ook veel baliewerk omdat veel klanten producten komen kopen. Het is leuk om hier ook een paar dagen te werken zodat ik kan zien hoe ze hier werken. Ze hebben ook nog een kliniek in Santa Rosa maar die is nog kleiner en daar ga ik niet meer werken.

Het weekend was ook super! Ik heb dit weekend veel met mijn stage begeleidster gedaan. Zaterdag middag ben ik wezen paardrijden op haar paard. We gingen eerst in de bak oefenen want het is een paso fino paard. Dat is een Zuid Amerikaans paard met een speciale gang. Maar het rijden ging heel goed! Ik heb zelfs nog wat wedstrijd oefeningen geprobeerd. Ze vroeg meteen of ik volgende week zaterdag weer wou komen rijden want dan zouden we een buitenrit gaan maken. Na het paardrijden zijn we een beetje rond wezen rijden en heeft ze me leuke dingen laten zien die ik met mijn moeder kan doen, en hebben we nog iets gegeten. Savonds ben ik naar het goud en fout feest bij Mambo geweest. We waren zelfs nog in het zwembad gesprongen daar haha.

Zondag ben ik met mijn stage begeleidster en nog wat collega’s en familie wezen quad rijden bij de Sint Joris baai. Echt een hele mooie locatie met een racebaan en een woestijn achtige omgeving aan een meer. Ook gingen we daar bbqen met z’n allen.

Ook ben ik nog een paar avonden wezen sporten met wat mensen en daarna naar de spa.

Vrijdag heb ik ook te horen gekregen dat ik een week langer hier mag blijven. Er is namelijk op stage een hele drukke en leuke week.

Ik heb echt zin in maandag want dan komt mijn moeder hier op vakantie en gaan we veel leuke dingen doen. Ze blijft hier 3 weken en we vliegen 11 april terug.
Dit was mijn laatste weekje, sorry dat het verslag wat later kwam. Er komen natuurlijk week foto’s op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 10026

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: