Carnavaaal! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu Carnavaaal! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

Carnavaaal!

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Het is carnavalstijd in Curaçao en dat merk je goed! Op stage praten ze er de hele dag over maar ook op de radio en tv. Ik ben gister naar de optocht wezen kijken met wat vrienden. We gingen al vroeg weg; om 10 uur, en hadden de auto bij de Nieuwestraat neergezet daarna zijn we lopend naar Otrabanda gegaan. In de stad was het heel druk en alle locals hebben een eigen standje naast de optocht dus is het moeilijk om een plekje te vinden om te gaan kijken. Uiteindelijk zijn we bij de Heineken stand gaan staan wat een soort van vip idee was, super luxe! Voor een bepaald bedrag had je toegang tot de stand en kon je onbeperkt gebruik maken van bier, wijn, fris, toiletten, eten en er was een dj. Je had ook mooi uitzicht op de optocht en stond niet in de zon. We hadden echt een superleuke dag gehad! Heel veel foto’s gemaakt, gedronken, gefeest en lol gehad. Ook kregen we allemaal een T-shirt en wat grappige hebbedingetjes zoals een pet, beker en nog meer. Rond half 3 begon de optocht en dat was echt heel mooi om te zien!! Super mooie pakken hadden de mensen aan en iedereen was vrolijk. Alleen de optocht duurde wel echt lang, om 7 uur ongeveer kwam de laatste groep langs. Maar het was wel echt super speciaal om carnaval in Curaçao een keer mee te maken. De carnaval is nog niet afgelopen, dinsdag avond is de afsluitende lichtjes optocht. Daar gaan we ook heen en we staan weer bij de Heineken stand, dus dat word weer een groot feest! Alleen woensdag moet ik weer stage lopen dus dat word een zware dag haha. Carnaval in Curaçao is tot nu toe in een woord: geweldig!!

Op stage was het heel leuk. Ik heb donderdag voor het eerst een hond mogen laten inslapen. Dat vond ik best vet om een keer te doen, het klinkt grof maar anders zou de dierenarts het toch doen en de hond was heel ziek dus kon niet meer gered worden. Ook heb ik vrijdag een evaluatie met mijn stage begeleidster gehad. Ze vond het heel goed gaan! Ze zei zelfs dat ze iemand zoals mij wou vinden die bij de kliniek zou kunnen komen werken. Want ze zijn nog opzoek naar personeel. Dat vond ik heel leuk om te horen. Ik hou ook niet van stilzitten en wil altijd iets te doen hebben. Ook kan ik het heel goed vinden met mijn collega’s. Ik vind Antilianen gewoon hele gezellige spontane mensen! Ik heb afgesproken met mijn stage begeleidster dat ik volgende week nog bij Parera ga helpen met de operaties en spreekuren en de 2 weken daarop bij de 2 andere filialen mee de spreekuren mag houden! Dat lijkt me heel leuk omdat ik dan een keer de andere klinieken zie. De 2 filialen zijn alleen niet zo groot want er worden alleen spreekuren gegeven. Ze willen me ook nog leren hoe ik een verband aanbreng bij dieren, afkrabsels maken bij dieren, wonden goed leren scheren voor de operatie want dat is nog best lastig en ze hopen dat ik nog een keer een keizersnede kan meemaken en mee kan assisteren. En ze gaan me ook dier EHBO leren zodat ik weet wat ik moet doen als er spoedgevallen binnenkomen. Ook heb ik deze week een aantal keer bloed mogen prikken en dat ging meteen goed! Verder leer ik de komende weken nog hoe ik helemaal zelfstandig infusen en katheters aanbreng bij dieren.

Ik heb nog maar 4 weken te gaan dus ik probeer nog zoveel mogelijk te leren van deze tijd. De tijd gaat namelijk heel snel..

Ik ben vandaag trouwens vrij dus ik ga zo lekker nog een dagje naar het strand.

Groetjes uit het feestelijke, zonnige Curaçao!

  • 08 Maart 2014 - 10:37

    Harold, Rian, Koen En Eefje:

    Wat een fantastische combi van stage/werk en vakantie houden. De verhalen zijn leuk , gezellige jonge mensen om je heen. met een tropisch sausje eroverheen. Je stage bevalt je zo te horen uitstekend, leerzaam en aanpakken daar waar hulp bij nodig is. Deze ervaring, helemaal op jezelf aangewezen zijn, zal je veel zelfvertrouwen geven. Lisa, nog veel plezier daar en maak er nog vele nieuwe mooie ervaringen bij in de laatste weken dat je daar verblijft.
    Dikke kus, Harold - Rian, Koen en Eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10034

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: