Al bijna op de helft... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft...

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Hierbij plaats ik weer een nieuw verslagje!

De stage was zoals altijd superleuk. Maar het was vorige week heel rustig dus ik had soms wat minder te doen. Ik heb vorige week wel veel gezondheidsverklaringen mogen helpen maken. Die heb je nodig als je bv. met je dier wilt gaan reizen. In het begin was het best ingewikkeld omdat het allemaal in de computer ingevoerd moet worden en het dier gechipt moet worden met alle papieren erbij. Maar na een paar keer gaat het al beter.

Ook hebben ze mij vorige week ook meer geleerd op het gebied van injecties geven en bloed afnemen/onderzoeken. Het bloed afnemen lukte in een keer bij mij, ik had geluk! Want je moet precies in de ader zitten, als je al een klein beetje te ver doorschiet is het al mislukt. Ook injecties geven vind ik leuk. Ik mag de hond of kat een injectie met propofol geven als ze geopereerd moeten worden zodat ze onder narcose gaan. Daarna intubeer je het dier en dan ga je de plek scheren waar het dier geopereerd wordt.

Bloedonderzoeken vind ik ook heel leuk om te doen. Dit doe je nadat je bloed hebt afgenomen bij het dier. Je zuigt met een speciaal pipetje bloed op in een klein smal stokje en laat dat 5 min draaien in de centrifuge. Nadat het klaar is met draaien haal je het stokje met het bloed eruit en voer je de gegevens van het dier in op de computer. Als laatst scan je het stokje en dan kun je de gegevens lezen die uit het bloedonderzoek zijn gekomen. Ik kan zelf de gegevens nog niet lezen omdat het uit allemaal afkortingen enzo bestaat, maar dat leer ik nog wel.
Het bloedonderzoek dat ik net uitgelegd heb is een van de 3 onderzoeken die je kan doen. Met elk bloedonderzoek kun je weer iets anders onderzoeken.

Woensdag ben ik met Ed en Anja uit eten geweest bij pirate bay. Was heel lekker en gezellig! We hadden een mooie plek op het strand.

Deze week heb ik ook nog is veel gefeest met vrienden!
Woensdag gezellig avondje Cabana, Donderdag feest in de Bermuda omdat om 12 uur Debby jarig was (een meisje van mijn appartement).

Vrijdag hadden we een avondje Wet & Wild omdat om 12 uur mijn huisgenoot Lisa jarig was.

Zaterdagmorgen hebben Lisanne, Esli en ik een cadeautje voor Lisa gekocht bij Victoria Secret. Ze was er heel blij mee. Smiddags hebben we de rest van de middag aan het strand bij Zanzibar gelegen en tegen 5 uur naar de bar gegaan voor de happy hour. Uiteindelijk zijn we tegen 8 uur naar huis gegaan om te douchen en eten. Na het eten ben ik toch nog even terug naar Zanzibar gegaan omdat Feline en Linda me mee vroegen en ik had toch nog zin om te gaan. Na Zanzibar zijn we naar de Bermuda geweest en gingen pas laat terug pff. Maar het was wel een super leuke avond.

Zondag hebben we eerst lekker aan het strand gelegen en tegen 3 uur zijn we naar huis gegaan om ons om te kleden voor tot nu een van de leukste feesten tot nu toe; het Cabana beach festival. Het was echt een super mooie locatie op het strand met allemaal mooie verlichte boten in de zee, goeie muziek en met mijn vrienden.

Vandaag heb ik een avondje rustig aan gedaan en ben nergens heen geweest. We hebben als avond eten met zn allen lasagne gemaakt en dat smaakte heel goed. Daarna hebben we nog een tijdje op het balkon bij Jerold en Jakko gezeten.

Deze week doe ik sochtends de operatie en spreekkamer en smiddags de balie. Balie heb ik nog niet gedaan dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Spreek jullie snel! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10027

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: