Weer een superweek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu Weer een superweek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

Weer een superweek

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Ik ben alweer bijna 4 weken hier op Curaçao.. De tijd gaat supersnel en ik wil nog zo veel dingen doen, maar ik heb nog de tijd! Volgend weekend ga ik paardrijden bij mijn stagebegeleidster. Ze vroeg of ik dit weekend op haar pasofino paard wil rijden. Dat is een zuid Amerikaans paard met speciale gangen. Super vet dat ze dat aan mij vroeg!

Ook was het een leuke week op stage. Ik heb veel nieuwe dingen geleerd. Ik heb met de microscoop wormen eieren leren zoeken, infusen aangelegd, vaccinaties klaargemaakt, puppy’s ontwormt, bloedonderzoeken mogen doen en bloed mogen afnemen. Dit hoort allemaal bij het spreekuur. Ik vind het spreekuur het leukst tot nu toe omdat ik daar het meeste zelf mag doen en zelf het spreekuur mag houden. Deze week ga ik leren om bloed te prikken bij de dieren.

Woensdag werden er 2 puppy’s van een maand oud helemaal uitgedroogd en mager gebracht. Ze hadden waarschijnlijk parvo en moesten meteen aan het infuus in quarantaine. Parvo is een zeer besmettelijk virus dat bij honden van alle leeftijden kan voorkomen. Ik mocht ze die dag in de gaten houden, de infusen verwisselen en ze verzorgen. Donderdag kwamen ze weer om aan het infuus te worden gelegd maar ze waren ineens een stuk beter opgeknapt. Ze hoefden zelfs niet meer aan het infuus. We hadden ze wel op de kliniek gehouden voor de zekerheid en steeds een beetje gevoerd. Dat vindt ik het leukste om ter zien, een dier dat weer opgeknapt naar zijn baasje teruggaat. Maar er zijn ook minder leuke kanten van dit werk, zoals dieren inslapen wat vorige week vaak is voorgekomen.

Donderdagavond ben ik savonds gezellig met een aantal mensen van Salinja naar de Bermuda geweest.

Vrijdag was een speciale dag want Noella had haar laatste werkdag, ze is 20 jaar in dienst geweest. Dit werd gevierd met een groot feestmaal tussen de middag met veel eten drinken, taart, slingers en ballonnen. Ik bleef toen gezellig met mijn collega’s op de kliniek. Meestal ga ik tussen de middag naar huis omdat ik pauze heb van 12 tot half 2 en maar 5 min van mijn stage af woon. Na het eten gingen alle collega’s een soort speech houden voor Noella, ik verstond er niet veel van maar het was wel mooi om te zien dat de collega’s hecht met elkaar zijn.

Deze week heb ik weer de spreekkamer, ik mocht zelf kiezen dit keer.

Vrijdagavond zijn we eerst uit eten geweest. Savonds zou ik eigenlijk naar het strand gaan met een groep maar ik ben toch met mijn huisgenoten naar het kokomo valentijns feest gegaan en dat was heel gezellig. Ik kan niet alles tegelijk jammer genoeg!

Zaterdag ben ik overdag wezen shoppen in Punda met een paar meisjes en savonds zijn we naar de Bermuda geweest.

En zondag was het weekend alweer bijna voorbij! Ik ben toen lekker een dagje naar de grote knip geweest met de groep. We hebben ook gesnorkeld en daar heb je helder blauw water dus is het supermooi. Savonds ben ik niet meer uitgegaan want ik was best moe van de andere dagen.

Deze week wordt ook weer druk; dinsdagavond Cinco, woensdag uit eten met Ed en Anja, donderdag Bermuda en de rest zie in nog wel! Het wordt vast weer een leuke week.

Ik zet weer een aantal foto’s erop.

xxLisa

  • 18 Februari 2014 - 11:32

    Jenna:

    Leuk zusje! Ik mis je wel hoor, maar gelukkig heb je het super naar je zin daar.

    Veel liefs van je lieve zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10029

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: