2e weekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu 2e weekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

2e weekje

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallooo!

Ik heb weer veel gedaan deze week.

Op stage was het een drukke week geweest met veel operaties. Ik had het geluk dat ik deze week in de operatiekamer was ingedeeld dus ik mocht helpen met het klaarmaken van de dieren voor de operatie en na de operatie er voor zorgen dat ze goed uit de narcose komen. Maar ook tijdens de operatie het dier in de gaten houden en dingen aangeven aan de dierenarts.

De leukste operaties waren de heupkop verwijdering wat ik in het vorige verslag heb vertelt, en bij een hond met een gebroken poot een pin erdoorheen laten boren. Dat doet de dierenarts zodat het fractuur weer goed aan elkaar groeit want als je dat niet zou doen zou de hond nooit meer goed op die poot kunnen lopen. Over 6 weken word de hond opnieuw geopereerd maar dan om te pin te laten verwijderen.

Verder waren er best veel sterilisaties en castraties . Bij 2 castraties had de hond een binnenbal, dat gebeurt als een testikel niet goed indaalt. De dierenarts moet bij deze operatie de buik een stukje openmaken daarom is het een wat zwaardere ingreep. Ook is er bij een hond een tumor bij de staart en tepels verwijdert dat was ook best leuk om te zien.

Volgende week moet ik op stage in de spreekkamer werken, ze leren me hoe ik zelf een spreekuur moet geven. Want Noella (een dierenartsassistent) heeft volgende week haar laatste werkweek, ze gaat na 20 jaar hier stoppen en dat was een van de beste assistentes. Ik moet nu dus meer zelf gaan doen in de praktijk omdat er wat handen te kort zijn. Maar dat vind ik niet zo erg. :)

Woensdag was ik naar Ed en Anja geweest. Ed is een oud collega van mijn vader in de luchtmacht en zo hebben we ze leren kennen. Ik heb daar superlekker mee gegeten en we hebben gezellig een avondje gekletst. We gaan zeker nog vaker afspreken!

Vrijdag kwam mijn nieuwe huisgenootje (ook een Lisa) aan en heb ik samen met haar een rustig avondje thuis doorgebracht.

Zaterdag was het in het begin van de middag regenachtig dus ik baalde want ik wou graag naar het strand. Maar rond 3 uur ben ik met een groep toch nog een paar uurtjes naar Mambo geweest en was het nog mooi weer geworden. Savonds ben ik voor de eerste keer naar de Bermuda geweest, dat is een van de hotste clubs hier op Curaçao. Het was super leuk en mooi , er waren veel mensen van Salinja mee dus dat was heel gezellig.

Zondag zijn we rond 11 uur naar Zanzibar gegaan. Het was wat bewolkt maar toch wel mooi weer. We hebben er gesnorkeld en dat was super mooi, je kon de vissen bijna aanraken. Verder zijn we op het strand blijven hangen tot een uur of 5 en zijn we naar de albert heijn gegaan om soep met stokbrood te halen voor het avondeten. Het avondeten was heel gezellig, we aten met 11 man buiten aan de picknick tafel. Om het weekend af te sluiten zijn we savonds naar Wet & Wild geweest.

Het was weer een leuk weekje en ik heb al zin in mijn stage morgen!

Groetjes Lisa

  • 12 Februari 2014 - 21:22

    Fam Knobbout:

    Hallo Lisa, fijn te zien dat alles goed met je gaat.Early Rosé heeft weer een ruiter. Slager TIm rijdt zolang op je paard.Als je terug bent kun je er zo weer op.Nou veel plezier en de groetjes Frans

    Ha lieve Lisa, hoe is het daar? Volgens mij hoef ik dat eigenlijk niet te vragen, je verslagen en foto's zeggen al genoeg toch? Fijn te zien en te horen. Probeer veel te genieten, te leren, te zien. Zodat je straks nog veel aan deze tijd terug zult denken. Geloof ons, een van de mooiste tijd in je leven. Wens je nog een super tijd daar!
    Hele fijne tijd nog daar.
    ENJOY, HAVE FUN!!!!
    Veel liefs Fam. Knobbout.

  • 17 Februari 2014 - 23:24

    Eric, Joannette, Jannes En Vince:

    Super om te lezen dat stage en genieten van je verblijf daar goed bevalt.
    Velen zullen graag met je willen ruilen.
    Geniet ervan en maak er nog een mooie tijd van.
    Groeten Eric, Joannette, Jannes en Vince

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10025

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: