1e stageweek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu 1e stageweek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

1e stageweek

Door: Lisa Martens

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Heey allemaal,

Het werd weer eens tijd om een verslagje te schijven, ik had het druk van de week.

Mijn eerste stageweek was heel leuk en ik heb al veel geleerd van de dierenartsen en assistentes. Ze geven me ook de kans om al dingen te doen bv. Temperatuur opnemen, entingen klaarmaken, de mensen binnenroepen, de spreekkamers klaarmaken voor het spreekuur en nog meer dingen. Maar de meeste tijd ben ik nog aan het kijken hoe het eraan toe gaat. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er dieren ingeslapen moesten worden maar dat hoort er ook bij. Vandaag was er een puppy die ingeslapen moest worden omdat hij een dure darm operatie nodig had maar zijn baasje het niet wou betalen. Dan voel je je wel schuldig ook omdat ik met de dierenarts mee had geholpen met de euthanasie terwijl er nog een kans was dat de puppy het kon overleven, maar de puppy had ook parvo dus de overlevingskans was 50/50.
Ik kan ook heel goed met mijn collega’s opschieten, het zijn aardige mensen die je niet als stagiaire maar als een mede-collega beschouwen.
Tot nu toe heb ik ook al veel operaties gezien. Over het algemeen zijn het castraties en sterilisaties van katten en honden. Maar ook heb ik gezien hoe ze een tumor weghaalden uit de bek van een hond, een pin uit de kaak van een kat haalden,en een abortus bij een kat gepleegd die ik daarna mocht ontleden (het gedeelte met de kittens dat net verwijderd is bij de abortus).
Ik word elke week bij een ander deel van de dierenkliniek ingedeeld. Je hebt de spreekkamer, operatiekamer en de balie. Deze week ben ik bij de operatiekamer ingedeeld, dat betekend dat ik mee moet helpen de dieren klaar te maken voor en na de operatie, ondertussen de dierenarts moet helpen met de narcose en spullen aangeven en klaarleggen.
Nu een stukje over het leven buiten de stage. :)

Ik was woensdag voor het eerst uit geweest op Curacao naar Cabana beach, dat was heel gezellig en het is heel anders dan in Nederland. Het is zo leuk omdat je aan het strand bent en het zo luxe eruit ziet, maar ook omdat er zoveel Nederlanders van je leeftijd zijn die bijna allemaal studeren. Je hebt hier trouwens ook veel happy hours waarbij je goedkoop drankjes kan halen. Elke dag is er wel ergens happy hour.

Vrijdag was ik naar de full moon party geweest wat een van de populairste een mooiste feesten op Curaçao is, het is een keer per maand. Er komt ook elke keer een bekende dj draaien en het feest word gehouden op Kokomo beach aan de zee.

Zaterdag ben ik met Aranka, Anne-Bob en de jongens naar Cabana geweest en hebben we een dagje aan het strand gelegen. Rond 6 uur zijn we naar Wet & Wild gegaan (een strandclub naast Cabana) waar de happy hour begon en zijn we blijven hangen tot half 11. We gingen al vroeg naar huis omdat we nog moe waren van de vorige avond toen we pas om half 6 thuis waren.

Zondag ben ik met mijn huisgenootjes Amy en Sinthuja op pad geweest, want ze wilden nog wat leuke dingen doen die dag omdat ze maandag weer naar Nederland vlogen. We zijn eerst aan het begin van de middag naar Westpunt geweest naar de grote knip. Daar heb je de mooiste azuurblauwe zee van Curaçao, het was echt zo mooi daar. Na de grote knip zijn we teruggereden naar mambo beach en hebben we mojitos gedronken. Daarna zijn we uit eten geweest in Punda en hebben we ons thuis nog even omgekleed. S’avonds zijn we naar Wet & Wild geweest als afscheidsfeestje, dat was heel gezellig en het was nog druk voor een zondag avond maar dat is blijkbaar normaal op Curaçao. Het was best laat geworden 3 uur lagen we in bed en om half 7 ging de wekker pff. Maar het was het zeker waard met mijn huisgenoten.

Maandag middag heb ik mijn huisgenootjes uitgezwaaid, ze waren op Curaçao nu 5,5 maand geweest, het is best jammer dat ze naar huis zijn. Nu heb ik tot vrijdag het appartement voor mezelf want dan komt Lisa, een meisje waar ik al contact mee heb dus dat wordt vast ook gezellig!
Net ben ik nog met een paar jongens van een ander appartement naar cinca geweest waar je voor 15 gulden een uur onbeperkt drinken kan halen :) Dus dat is heel verleidelijk.

Ik ga nu maar eens slapen want ik ben echt moe van zondag nog en van vandaag. Morgen komt er een speciale dierenarts die poot operaties uit gaat voeren en met de botten enzo dus dat wordt heel vet om te zien, ik ga zeker foto’s maken en ze er morgen avond of anders van de week opzetten.

De foto's komen er ook nog op van de afgelopen week.

Ik schrijf snel weer!

Xx Lisa




  • 05 Februari 2014 - 07:57

    Meraldi Van De Wert:

    Lisa,

    Wat leuk te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Fijn dat ook dierenarts je overal bij betrekt. Zo leer je het meeste.
    En dat je geniet komt ook uit het verhaal naar voren, heel belangrijk.
    Blijf dat doen Lisa!!!
    Groetjes van ons....
    Frank, Meraldi, Tim en Luuk.

  • 05 Februari 2014 - 09:13

    Jan Van Den Heuvel:

    Mooi, dat gaat in alle opzichten heel goed daar!
    Veel leren, veel zien, veel (?) drinken!
    Kortom: in alle opzichten genieten.
    Groetjes
    Jan en Marion

  • 05 Februari 2014 - 16:41

    Rogier Helvensteijn:

    Leuk verslag! wat doe je een hoor dingen al daar!
    Je geniet er in ieder geval al voluit van ;)

    En er komt dus nog een lisa bij je wonen XD is wel makkelijk als ik jullie tegelijk wil aanspreken, dan hoef ik maar 1 keer lisa te roepen :P

    Verder was cinco erg gezellig idd! volgende keer BOB jij wel ;)

    Xx

  • 06 Februari 2014 - 14:55

    Sharon Wijgaarts:

    Hoi Lisa,

    Het eerste wat in me opkomt is: Wauw!!
    Wat ontzettend leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Zo te zien leer je mega veel en doe je veel leuke dingen in je vrije tijd.

    Super joh, geniet er maar goed van.

    De groeten vanuit Helicon,
    Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 10033

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: