De eerste indrukken - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van lisamartens - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

Vrijdag was het eindelijk zover om 4 uur s'ochtends reden we aan naar schiphol met mama, Jenna, oma en Sander. Toen we op schiphol kwamen werd ik ontvangen door wereldstage en kon ik nog meer stagieres leren kennen en kreeg ik een leuke tas met handige spullen. Ook werd er een groepsfoto gemaakt met veel stagieres van wereldstage. Daarna ging ik inchecken en moesten we afscheid nemen, dat ging best goed maar het is toch zwaar omdat je ze 2,5 maand niet ziet. Toen we afscheid hadden genomen liep ik door naar de douane en leerde ik een meisje kennen die ook bij mij in het vliegtuig zat. Dus gingen we nog wat tijdschriften halen en koffie drinken bij starbucks. We kwamen rond 8 uur aan bij de gate en moesten we nog een halfuurtje wachten tot we het vliegtuig in konden stappen. Eenmaal in het vliegtuig zat ik weer naast een ander meisje die via wereldstage in Curacao stage kwam lopen. We hebben de hele vlucht gezellig gepraat en tijdschriften en boeken gelezen.

Toen we in Curacao aankwamen werden we weer ontvangen door wereldstage en nadat we onze koffers hadden gevonden werden we met een taxi naar het kantoor van wereldstage gebracht waar we met z’n alleen een drankje gingen drinken.

Daarna werden we naar onze appartementen gebracht en kreeg ik mijn kamersleutel en uitleg over het appartement. Ik vond het er erg gezellig uitzien en alle bewoners stelden zich vriendelijk voor. In mijn appartement zaten al 2 meisjes maar die gaan volgende week maandag weer naar huis dus dat is wel jammer. Maar 7 februari komt er een anders meisje bij mij wonen die ik via facebook al heb leren kennen dus dat is heel leuk. Verder heb die avond nog met mijn huisgenoten wat gedronken en gepraat en ging ik al vroeg naar bed omdat ik bijna niet geslapen had die dag.

De volgende dag moest ik om 11 uur bij het kantoor van wereldstage zijn om mijn immigratiepapieren in orde te maken en kreeg ik uitleg en tips voor de komende stage. Na de bespreking kon ik in het pand daarnaast mijn huurauto op gaan halen. Ik ben er heel blij mee. Ik ging meteen met Aranka, Anne-Bob, Michiel en Jean-Paul (andere studenten die ik had leren kennen) boodschappen doen in een grote supermarkt. We hadden besloten dat we daarna naar hun appartement zouden gaan en dat ik daar mocht blijven eten. Hun appartement had een zwembad dus hebben we daar lekker een middagje gelegen tot een uur of 6 en gingen daarna eten bij Aranka. Verder stond op de planning dat we s’avonds naar de Bermuda gingen, dat is een soort discotheek. Maar uiteindelijk zijn we bij hun appartement gebleven en hebben we met weer een andere groep meisjes erbij een soort spelletjes avond gehouden wat ook heel gezellig was. Ik bleef daar tot ongeveer half 1 en daarna ging ik met mijn autootje weer naar mijn eigen appartement.

Het is nu zondag hier en ik ga zo met de groep van gister naar Mambo beach. Daar kwam ik vroeger altijd dus ik heb er leuke herinneringen aan. Daarna gaan we ergens met z’n allen uit eten. Dus het zal wel een gezellige dag worden.

Morgenvroeg moet ik om half 9 bij wereldstage zijn en gaan we vanaf daar naar mijn stage waar ik geïntroduceerd word. Ik heb er echt zit in!

Ik ga nu gezellig naar het strand en schijf snel weer in mijn blog hoe het morgen op stage is geweest.

Groetjes,
Lisa

  • 27 Januari 2014 - 08:50

    Monica:

    Wow, wat een geweldige ervaring Lisa. Ik ben ook wel benieuwd hoe Mambo Beach er nu uitziet! Heel veel plezier en succes op je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 963
Totaal aantal bezoekers 10028

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Curaçao

Landen bezocht: